Na podstawie art.4 ust.4, art.26,27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. ( Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poc.694 z późniejszymi zmianami) wprowadzam następujące zarządzenie: 

§ 1

Niniejsze Zarządzenie dotyczy przeprowadzenia okresowej inwentaryzacji składników majątkowych oraz zbiorów bibliotecznych Szkoły Podstawowej nr 15 w Tarnowie na dzień 31.10.2017 r. i rocznej pozostałych aktywów i pasywów na dzień 31.12.2017 r.

§ 2

  1. Powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:
    1. Barbara Tyka - przewodniczący komisji
    2. Hołda Bogusława - członek Komisji
    3. Karolina Góryjowska - członek Komisji

      w celu spisu z natury składników majątkowych Szkoły Podstawowej nr 15 w Tarnowie.
  2. Powołuję komisję skontrową w składzie:
    1. Szarkowicz-Baca Jolanta - przewodniczący komisji
    2. Karpała Urszula - członek komisji
    3. Pawłowska Bernadeta - członek komisji

      w celu przeprowadzenia skontrum zbiorów biblioteki szkolnej.
  3. Komisja inwentaryzacyjna pełni swoje obowiązki do ostatecznego rozliczenia wyników inwentaryzacji i przedłożenia sprawozdania z przebiegu swych prac.
  4. Komisja skontrowa składa protokół udokumentowany wg instrukcji skontrowej.

§ 3

Powołuje się następujące zespoły spisowe dla przeprowadzenia spisu z natury w Szkole Podstawowej Nr 15 w Tarnowie:

Pierwszy zespół spisowy:

  1. Majchrowska Elżbieta
  2. Brożek Marta
  3. Słobodzian Dorota

Drugi zespół spisowy:

  1. Bommersbach Józef
  2. Pecka Paweł
  3. Janas Elżbieta

Trzeci zespół spisowy:

  1. Księżyk Zdzisława
  2. Hońdo Barbara
  3. Wardzała Edyta

Czwarty zespół spisowy:

  1. Skwarek Barbara
  2. Wojciechowska Danuta
  3. Szumlańska Angelika

§ 4

  1. 1. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
    1. środki trwałe,
    2. pozostałe środki trwałe,
    3. księgozbiory biblioteczne,
    4. środki pieniężne,
    5. środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
    6. druki ścisłego zarachowania,
    7. wartości niematerialne i prawne,
    8. należności i zobowiązania wobec kontrahentów
    9. należności i zobowiązania publicznoprawne
    10. produkty w magazynie żywieniowym stołówki
    11. obce składniki majątkowe.
  2. Terminy przeprowadzenia inwentaryzacji:
    1. pkt a,b,c,k – na dzień 31.10.2017 r.
    2. pozostałe na dzień 31.12.2017 r.
  3. Metody przeprowadzenia inwentaryzacji:
    1. pkt a,b,f,j,k – drogą spisu z natury;
    2. pkt c – skontrum zbiorów biblioteki szkolnej w programie komputerowym MOL OPTIVUM
    3. pkt d – drogą spisu z natury w formie protokołu kontroli kasy,
    4. pkt k – drogą spisu z natury oraz powiadomienie właścicieli o wynikach spisu
    5. pkt e – uzyskanie pisemnego potwierdzenia od banku prawidłowości wykazanego salda,
    6. pkt. h – uzyskanie potwierdzenia salda,
    7. pozostałe pkty – porównanie salda ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja salda

§ 5

Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w sekretariacie szkoły w terminie do dnia 10.11.2017 r.

§ 6

Zobowiązuję komisję do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
  2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem szkoły, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
  3. Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do księgowości w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.

§ 7

Zobowiązuję pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie ksiąg inwentarzowych do dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych, a Głównego Księgowego do rozliczenia inwentaryzacji.

§ 8

Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 9

Wykonanie zarządzenia powierzam pani Zofii Bogacz – Głównej Księgowej szkoły.

§ 10

Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. wtorek, 07, listopad 2017 17:27 Jerzy Wiatr