Uczniowie klas: 5a, 5b, i 5c w ramach lekcji historii zaangażowali się w projekty edukacyjne, które zostały podzielone na 3 grupy:
- historia pisma
- starożytna Grecja
- droga do niepodległości
Każdy z uczniów miał możliwość zmierzenia się zdanym tematem indywidualnie lub w małej grupie. Najliczniej zaangażowali się przedstawiciele klasy 5a, w której każdy temat został zrealizowany, niejednokrotnie przez te same osoby. Uczniowie tworzyli makiety starożytnych Aten, plakaty przedstawiające historię pisma, prezentacje w wersji papierowej i multimedialnej, które następnie prezentowali swoim kolegom i koleżankom.
Jedną z najciekawszych prac w ramach realizacji projektu „Droga do niepodległości” były gry edukacyjne (planszowe), w które uczniowie mieli okazję zagrać na jednej z lekcji.
Zaprojektowali i wykonali biżuterię „niepodległościową”, w tym: brożki, kotyliony, naszyjniki oraz bransoletkę.
Celem projektu było poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy na dany temat oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do publicznych wystąpień, rozbudzania i rozwijanie zainteresowań historycznych, kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, pracy w grupie oraz korzystania TIK.