Dzień Kropki w klasach 4-8

Dzień Kropki w klasach 4-8

Jak co roku hucznie świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. W naszym szkolnym kalendarium jest to ważne święto, które pozwala nam uświadomić sobie, że każdy z nas ma jakiś talent. Od małej Vashti z opowieści Petera H. Reynoldsa uczymy się, że jesteśmy ważni, że powinniśmy wierzyć we własne siły i nigdy się nie poddawać. 

Z okazji „kropkowego święta” na całym świecie organizowane są różnorakie działania, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać swoje mocne strony i je zaprezentować. Także i nasi nauczyciele na zajęciach odkrywali mocne strony swoich uczniów – działo się to podczas lekcji wychowawczych, ale też na języku angielskim, matematyce, plastyce.

Oto niektóre  działania realizowane w tym roku podczas szkolnych lekcji „z kropką” w klasach 4-8:

  • dyskusje i pogadanki na temat posiadanych talentów, zachęcające do określenia i rozwijania swych mocnych stron, wzmacniające wiarę we własne siły,
  • wykorzystanie rozmaitych inspiracji do pracy z dziećmi: filmów (film o Vashti), literatury (czytanie opowieści „The Dot”, analiza jej w oryginale i w języku polskim), muzyki (słuchanie piosenki o kropce w wykonaniu Michała Sawickiego), malarstwa (dzieła abstrakcyjne z kropką),
  • kreatywne działania plastyczne np. projektowanie i ozdabianie podkoszulków – wypisywanie na nich swoich talentów i tworzenie „kropkowych” ozdób, przedstawienie swoich talentów w formie rysunków, ozdabianie sali kolorowymi kropkami, wykonanie z kółek loga „Moje zainteresowania”, przygotowanie pracy pt. „Wymarzony zawód” przy użyciu kropek, okręgów i kół, tworzenie kropek z wypisanymi na nich swoimi mocnymi stronami, projektowanie w grupach plakatu tematycznego „Nasze kochane kropki i kropeczki”, rysowanie na papierowych talerzykach swoich talentów, lub ilustrowanie tego, co sprawia nam przyjemność,
  • gry, zabawy i ćwiczenia, niektóre z wykorzystaniem kart pracy, np. kropkowe frazeologizmy, tworzenie obrazów poprzez łączenie kropek, kropkowane krótkie opowiadania, ciągi skojarzeniowe, językowe potyczki z kropką – „Dot Day – be creative”, grupowe konkursy, ćwiczenie działań matematycznych z kropką, czyli mnożenie i dzielenie na specjalnych kartach pracy z diagramami w kropki, kodowanie swych imion alfabetem Morse’a, prace „Znajdź ukrytą Kropkę”
  • wykonywanie wystaw prac i gazetek klasowych związanych z Dniem Kropki.

Mamy nadzieję, że podjęte działania uświadomiły naszym uczniom, jakie pokłady talentów i umiejętności w nich drzemią, a także zachęciły do ich odkrywania i rozwijania. Tegoroczne obchody Dnia Kropki pozostawiły miłe wspomnienia, natchnęły siłą, pozytywną energią – z pewnością powtórzymy go w przyszłym roku.

Więcej zdjęć na Facebooku Szkoły: https://www.facebook.com/profile.php?id=100039449362256

Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8
Dzień Kropki w klasach 4-8