Uczniowie klas 6a i 6c w ramach lekcji matematyki przygotowali mini-projekty będące częścią składową projektu historyczno-matematycznego „Siedem cudów starożytnego świata”. Chętni uczniowie dobrali się parami i po krótkiej naradzie wybrali jeden z tematów:
- piramida w Gizie,
- ogrody Semiramidy,
- posąg Zeusa olimpijskiego,
- świątynia Artemidy w Efezie,
- kolos z Rodos,
- mauzoleum w Halikarnasie,
- latarnia morska na wyspie Faros.
Szóstoklasiści przygotowali prezentacje multimedialne (w programach Prezi i PowerPoint) zawierające m.in. informacje dotyczące kalendarza i sposobu liczenia stosowanego przez starożytnych Egipcjan, Babilończyków, Greków, Sumeryjczyków, nie-dziesiątkowych systemów liczenia, papirusu Rhinda i moskiewskiego, glinianej tabliczki Plimpton 322, starożytnych matematyków, starożytnego sposobu wyznaczania kąta prostego, zikkuratu, ostrosłupów w starożytności i współczesności, kosztów wzniesienia budowli w czasach obecnych, mauzoleów w czasach dawnych i obecnych, siatek w skali. Każda z grup uatrakcyjniła swoje wystąpienie ćwiczenia w grupach quizem lub przykładowymi modelami brył.
Chociaż nie uzyskaliśmy informacji o latarni na wyspie Faros, projekt był doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy o antyku oraz do doskonalenia umiejętności matematycznych.