Kierunek Wrocław

W dniach 13-14 czerwca 2023 uczniowie klasy IIIa wraz z wychowawczynią p. Grażyną Barnaś wybrali się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia.

Miasto to było zwieńczeniem realizowanego projektu „Kierunek Wrocław”. Wiele z umiejętności zdobytych w czasie trwania tego zadania projektowego uczniowie wykorzystali podczas wycieczki, która była wyjątkowo udana. Chociaż nogi mocno bolały, to o takich drobiazgach się nie pamięta, a wspomnienia z wyjazdu pozostają na długie lata.

Już sama podróż pociągiem była niesamowitą przygodą. Ponieważ pociąg odjeżdżał wczesnym rankiem, trzeba było wstać razem ze słońcem, żeby zdążyć. Wygodne miejsca w przedziałach dawały możliwość do rozmów, zabaw słownych czy śpiewania piosenek.

Po przyjeździe do Wrocławia nie było czasu na odpoczynek po podróży. Plan zwiedzania był bardzo napięty, więc tylko zostawiliśmy w hostelu bagaże i spacerkiem udaliśmy się do Hydropolis. Jest to unikatowe centrum wiedzy o wodzie. Uczniowie między innymi mogli wejść do wiernej kopii batyskafu Trieste i wyobrazić sobie, co musi czuć człowiek 11 km pod wodą; zobaczyli zamieć śnieżną za szkłem; sprawdzili, jak para wodna zamienia się w ogień, który nie parzy; poznali możliwości drukarki wodnej, która kreuje w wodzie napisy i wzory.

Następnym punktem programu było Kolejkowo. To ogromna makieta tętniąca życiem. Jej twórcy dołożyli wszelkich starań, aby jak najdokładniej odwzorować rzeczywistość, przedstawić życie miniaturowych mieszkańców Kolejkowa, ukazując ich w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego. A wszystko to jest 20 razy mniejsze od rzeczywistości. Tyle się dzieje na tej makiecie, że można by tam spędzić wiele godzin, ale tyle czasu nie mieliśmy. Obowiązkowo trzeba było zwiedzić wrocławską starówkę. W poszukiwaniu krasnali, których we Wrocławiu jest podobno około tysiąca przeszliśmy starymi uliczkami tego urokliwego miasta.

Na zakończenie dnia, wieczorem wybraliśmy się obejrzeć multimedialną fontannę. Niestety ten punkt programu musieliśmy przełożyć na następny dzień, ponieważ okazało się, że tak późną porą fontanna już „śpi”. Mogliśmy za to podziwiać lekko uśpiony Wrocław.

Drugi dzień naszych wojaży rozpoczęliśmy od zwiedzania ZOO. Trochę przykro jest oglądać dzikie zwierzęta za ogrodzeniem, szkłem czy siatkami, ale z drugiej strony wielu z nas nie miałoby nigdy w życiu szansy zobaczyć ich w rzeczywistości. Wrocławskie ZOO jest naprawdę wspaniałe, a kilkugodzinny spacer pomiędzy dzikimi, groźnymi i pięknymi zwierzętami trwał o wiele za krótko.

Po zwiedzeniu tego miejsca odwiedziliśmy bardzo urokliwy Ogród Japoński z rzadko spotykaną azjatycką roślinnością, no i mieliśmy możliwość zobaczyć nareszcie spektakl „światła–wody–muzyki”, czyli fontannę multimedialną. Jaka szkoda, że nie udało nam się tego zobaczyć nocą. Widok kolorowych kaskad wody przy dźwiękach pięknej, klasycznej muzyki musi być nieziemski. I tak podziwialiśmy niesamowity spektakl, jedynie tryskająca z fontann woda nie była kolorowa.

Szkoda, że każda wycieczka kiedyś musi się skończyć. Wrocław – to piękne miasto. Zostało nam jeszcze sporo do zwiedzenia, więc dla każdego z nas będzie to dobry pretekst, aby wybrać się tam jeszcze raz.