winieta-01
winieta-02
winieta-03
winieta-04

20210118 082407 001Kolejny etap ogólnopolskiej kampanii „Mała książka – wielki człowiek”

Każdy uczeń pierwszej klasy szkoły podstawowej otrzymał w tym roku szkolnym prezent – wyprawkę czytelniczą zawierającą m.in. książkę „Pierwsze abecadło”. To największy tego typu projekt w Europie, realizowany od 2017 roku przez Instytut Książki. Ambasadorami tegorocznej kampanii są aktorzy: Marta Żmuda Trzebiatowska i Kamil Kula.

„Książka rośnie razem z dzieckiem”, dlatego już od trzech lat Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek” obdarowuje najmłodszych czytelników i ich rodziców wyjątkowymi Wyprawkami Czytelniczymi. Po książkach dla niemowląt i przedszkolaków przyszedł czas na pierwszoklasistów. Wyprawki czytelnicze, zawierające m.in. książkę „Pierwsze abecadło”, były rozdawane w szkołach podstawowych w całej Polsce, również w naszej szkole. Akcji towarzyszyła, zakrojona na szeroką skalę, kampania informacyjna w mediach tradycyjnych i Internecie. To największa tego typu akcja w Europie i jedna z największych na świecie.

W tym roku odbiorcami kampanii były dzieci, które już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu. Motywem przewodnim książki „Pierwsze abecadło”, do której ilustracje stworzyła Iwona Chmielewska, stanowią kolejne litery alfabetu, które pomagają dzieciom w nauce ich rozpoznawania, a następnie składania w wyrazy i całe zdania.

Ewolucja Małego Czytelnika

Kampanii towarzyszyła także szeroka promocja w mediach – m.in. działania w telewizji, radiu, Internecie oraz przestrzeni miejskiej. W ten sposób Instytut Książki zachęca do czytania oraz przypomina o roli książki w życiu dziecka. W najnowszej odsłonie kampanii zaprezentowana została ewolucja Małego Czytelnika. Zaczynając czytelniczą przygodę, sięgamy po książki małe – tak jak dziecko, później po coraz większe i trudniejsze, dlatego też hasło tegorocznej kampanii brzmi: „Książka rośnie razem z dzieckiem”. W tym roku Instytut Książki promuje czytelnictwo wśród pierwszoklasistów, ale kampania była  także podsumowaniem dotychczasowych działań skierowanych do młodszych dzieci.

NOWY SYSTEM.NAUCZANIA